Vreme de un an de zile cei de la Coaliția România Respiră au dus o luptă continuă pentru adoptarea noii legi care interzice fumatul în spațiile publice închise. Și iată că astăzi legea a fost publicată in Monitorul Oficial, ceea ce înseamnă că va intra în vigoare pe 16 martie. Este o victorie importantă a societății civile care ne arată din nou că perseverența în apărarea unei cauze poate avea succes pănă la urmă. Altfel e doar o intrare într-o normalitate care în alte țări există de mai mulți ani.
Una din criticile celor care s-au opus acestei legi este că sunt și alți factori care ne afectează sănătatea, cum ar fi poluarea aerului care e mult prea mare în multe orașe din România. Cum s-ar zice: de ce vă luați de noi și nu de mașinile care emit atâtea noxe de exemplu. Pe langă faptul că acest tip de argument e stupid, nu e adevărat că lumea nu se preocupă de poluarea atmosferică. De fapt chiar Comisia Europeană s-a sesizat și a deschis o achetă împotriva României pentru că depășește limitele admise de poluare. Această postare are mult mai multe detalii despre poluarea din București și indiferența autorităților la aceată problemă.
Am început să mă gândesc și eu la cum am putea reduce poluarea din București. Știm că unul din pricipalii factori sunt emisiile automobilelor care circulă prin oraș. Ideal ar fi să reducem traficului, ceea ce se poate obține printr-un transport în comun mai performant. Însă pănă atunci m-am gândit la ce mă deranjează cel mai mult în trafic din punctul de vedere al poluării. Și mi-am dat seama ce mult mă deranjează când merg în spatele unei mașini care scoate o tonă de fum, așa de mult încât trebuie să pui aerul condiționat din mașină pe recirculare ca să scapi de fumul respectiv. Dar acele mașini au făcut o inspecție tehnică periodică (ITP) relativ recent, nu? Care inspecție verifică și că mașina respectivă respectă normele de poluare, nu? Deci cum ajung acele mașini să treacă acea inspecție: prin șpagă, nu? Așa că ajungem din nou la acel slogan de la protestele de după tragedia de la Colectiv: corupția ucide!
De câteva săptămâni am început să îmi notez numerele acestor mașini pe care le văd în trafic și le-am strâns într-un document aici. Pasul următor ar fi să găsesc o modalitate prin care să raportez aceste mașini la RAR sau la poliție și să îi forțez să le reverifice cumva. Are cineva vreo idee despre cum am putea face asta?
Una din criticile celor care s-au opus acestei legi este că sunt și alți factori care ne afectează sănătatea, cum ar fi poluarea aerului care e mult prea mare în multe orașe din România. Cum s-ar zice: de ce vă luați de noi și nu de mașinile care emit atâtea noxe de exemplu. Pe langă faptul că acest tip de argument e stupid, nu e adevărat că lumea nu se preocupă de poluarea atmosferică. De fapt chiar Comisia Europeană s-a sesizat și a deschis o achetă împotriva României pentru că depășește limitele admise de poluare. Această postare are mult mai multe detalii despre poluarea din București și indiferența autorităților la aceată problemă.
Am început să mă gândesc și eu la cum am putea reduce poluarea din București. Știm că unul din pricipalii factori sunt emisiile automobilelor care circulă prin oraș. Ideal ar fi să reducem traficului, ceea ce se poate obține printr-un transport în comun mai performant. Însă pănă atunci m-am gândit la ce mă deranjează cel mai mult în trafic din punctul de vedere al poluării. Și mi-am dat seama ce mult mă deranjează când merg în spatele unei mașini care scoate o tonă de fum, așa de mult încât trebuie să pui aerul condiționat din mașină pe recirculare ca să scapi de fumul respectiv. Dar acele mașini au făcut o inspecție tehnică periodică (ITP) relativ recent, nu? Care inspecție verifică și că mașina respectivă respectă normele de poluare, nu? Deci cum ajung acele mașini să treacă acea inspecție: prin șpagă, nu? Așa că ajungem din nou la acel slogan de la protestele de după tragedia de la Colectiv: corupția ucide!
De câteva săptămâni am început să îmi notez numerele acestor mașini pe care le văd în trafic și le-am strâns într-un document aici. Pasul următor ar fi să găsesc o modalitate prin care să raportez aceste mașini la RAR sau la poliție și să îi forțez să le reverifice cumva. Are cineva vreo idee despre cum am putea face asta?
No comments:
Post a Comment